Na poziv potpredsednika Fiata, Alfreda Altavile, potpredsednik Vlade Srbije i ministar ekonomije Mlađan Dinkić sa svojim timom posetio je dizajn centar Fiata Centro Stile u Torinu, gde mu je premijerno predstavljen novi model automobila koji će se proizvoditi u Kragujevcu. Novi model automobile je prikazan u dve verzije i to sa pet i sedam sedišta. Novi modeli imaće jake, ekonomične i najsavremenije ekološke motore. Model sa pet sedišta biće iz B segmenta i namenjen je prvenstveno na izvozu na tržište EU. Nešto veći model sa sedam sedišta pripada C segmentu i osim na tržište EU, očekuje se da će naići na dobar prijem i na tržištu SAD, gde je Fijat prošle godine preuzeo kompaniju Chrysler. Novi model “made in Serbia“ svetskoj javnosti će premijerno biti predstavljen na nekom od velikih auto-moto sajmova.
Na poziv potpredsednika Fiata, Alfreda Altavile, potpredsednik Vlade Srbije i ministar ekonomije Mlađan Dinkić sa svojim timom posetio je dizajn centar Fiata Centro Stile u Torinu, gde mu je premijerno predstavljen novi model automobila koji će se proizvoditi u Kragujevcu.
Novi model automobile je prikazan u dve verzije i to sa pet i sedam sedišta.
Novi modeli imaće jake, ekonomične i najsavremenije ekološke motore. Model sa pet sedišta biće iz B segmenta i namenjen je prvenstveno na izvozu na tržište EU. Nešto veći model sa sedam sedišta pripada C segmentu i osim na tržište EU, očekuje se da će naići na dobar prijem i na tržištu SAD, gde je Fijat prošle godine preuzeo kompaniju Chrysler. Novi model “made in Serbia“ svetskoj javnosti će premijerno biti predstavljen na nekom od velikih auto-moto sajmova.
Na sastanku sa rukovodstvom Fiata ministru ekonomije je potvrđeno da će u fabrici Fiat automobili Srbija, osim postojećih 1.000 radnika biti zaposleno još dodatnih 1.433 radnika, tako da će do početka serijske proizvodnje biti uposleno ukupno 2.433 radnika. U industrijskom parku na Korman polju, kod primarnih dobavljača auto komponenti za novi model biće zaposleno oko 700 radnika, dok će još nekoliko hiljada ljudi dobiti posao kod drugih komponentaša širom Srbije.
Oko 80 posto vrednosti novog Fiatovog automobila biće proizvedeno u fabrikama na teritoriji Srbije. Ukupna investicija Fiata u Srbiji iznosiće blizu milijardu evra i biće za oko 100 miliona evra veća od prvobitno planirane, jer će novi model iz Kragujevca biti moderniji, veći i znatno vredniji. Probna proizvodnja novog modela krenuće za godinu dana, a masovna, serijska proizvodnja na proleće 2012. godine.
Italijani već intenzivno potpisuju ugovore sa isporučiocima opreme i ona će u narednih godinu dana biti montirana u kragujevačkim halama. Takođe, radovi na kompletnoj rekonstrukciji i modernizaciji fabrike su u punom jeku, a poseban deo naših razgovora danas je bio posvećen uređenju industrijskog parka za Fiatove dobavljače na Korman polju. Precizirano je i da će deo svoje proizvodnje na Korman polju obavljati i Magneti Marelli, kao ključni dobavljač Fiata, uz još pet kompanija koje će tamo biti smeštene u prvoj fazi. Očekuje se da najkasnije do 1. decembra budu završene sve pripremne aktivnosti i da nakon toga krenu radovi na izgradnji neophodne infrastrukture i novih pogona u industrijskom parku na Korman polju.
Prema usvojenom biznis planu, Fiat računa da će već prve godine serijske proizvodnje, odnosno 2012. godine, od izvoza automobila iz Kragujevca biti ostvaren prihod od oko 500 miliona evra, dok će se u 2013. godini on povećati na 1,3 milijardu evra, što čini čak petinu prošlogodišnjeg ukupnog izvoza Srbije. Zahvaljujući ovoj investiciji, Srbija će konačno početi da svetu prodaje gotove proizvode visoke vrednosti, a ne samo jeftine sirovine i poluproizvode.
Osim toga, Fiat planira da u fabrikama auto-komponenti u Srbji nabavlja delove i za svoje druge modele koje proizvodi širom sveta i to u vrednosti od oko milijardu evra godišnje. Instalisalni kapacitet nove opreme u fabrici automobila u Kragujevcu iznosiće 200.000 automobila godišnje, s mogućnošću povećanja na 300.000 automobila godišnje u zavisnosti od zahteva tržišta.